Terug

Dag 73: En? Weer sneller?

Dag 73, je bent bijna op ¾ van het 100 dagen programma.

Was je laatste Groene en/of Rode training sneller dan in week 4, of voelde je gewoon dat je sterker bent geworden?

Nog interessanter is: hoelang duurde het dat je hartslag van Rood naar zone Grijs zakte? Deze recuperatietijd of hersteltijd, wordt korter en korter en voor je het weet kan je weer volluit het volgende sprintje trekken of de volgende klim aanvallen. Zo worden tempowisselingen makkelijker uitvoerbaar en ook het omgaan met opéénvolging van klimmetjes gaat je beter en beter af. 

Je merkt inmiddels dat het niet alleen leuk is voor je sportprestatie, maar vooral omdat de conditie die je herwint met sporten óók goed is voor je humeur, je start de dag al vrolijker en opvallend is ook dat je concentratie langer aanwezig blijft.

Deze week weer goed herstellen, dat houdt in: lage hartslagen fietsen in de Grijze-zone, niet teveel koolhydraatrijk(toegevoegd suiker) voedsel eten, uurtje vroeger naar bed en wat tijd besteden aan je racefiets. Maak hem eens lekker schoon met een spons en een emmertje warm water met een flinke scheut Dreft erdoor. Vervolgens met een oude handdoek even de ketting laten blinken dan een drup olie erop en jouw fiets staat weer klaar voor een nieuwe rit. Ook dat is positieve energie, het maakt je als wielrenner weer vrolijk en blij wanneer je materiaal er goed bijstaat.

Wanneer je even op de bank ligt met de beentjes omhoog kan je ook je gedachte laten dwalen naar de mooie momenten die je door de fiets al hebt meegemaakt :)

Sportieve groet,

Aart Vierhouten

[caption id="attachment_30695" align="aligncenter" width="512"] Viborg - Denemarken - wielrennen - cycling - cyclisme - radsport -  Ronde van Denemarken - Frederikshaven - Viborg - Aart Vierhouten (Skil Shimano) - foto Cor Vos ©2006[/caption]

Sportieve groet,

Aart Vierhouten