Terug

Dag 55: Fietsen voor je ontbijt

Ben je gaan fietsen, óók omdat je wat gewicht wilde verliezen? Dat is natuurlijk mooi. Wielrennen kan ervoor zorgen dat je vanzelf wat kilo's kwijt raakt. De Groene-zone trainingen zijn hierbij van groots belang!

Maar soms gaat het niet vanzelf.

Val jij maar niet af? Of wil je dit proces versnellen? Ga dan eens een rondje fietsen in de Groen-zone vóór je ontbijt. Om te zien of je lichaam de brandstoffen slim gebruikt. Je kan namelijk makkelijk een rondje fietsen voor je ontbijt, want energiezuinige vetten heb je genoeg en hiermee stimuleer en prikkel je de vetverbrandingsmotor.

Sta je na tien kilometer echter trillend van de honger langs de kant van de weg, dan fiets je met te hoge hartslagen! Je rijdt NIET meer in de Groene-zone maar eerder dik Oranje. Train nooit nuchter langer dan 2 uur en een hogere hartslag dan je Groen-zone!!!  Want dan ga je namelijk voorbij aan het doel, sterker nog, je gaat 80% koolhydraten verbranden met als gevolg dat je VEEL meer eet na afloop dan nodig is.  Nieuwsgierig of dit helpt bij jou? Check het zelf en ga deze week eens fietsen voor je ontbijt. Nuttig erna dezelfde hoeveelheid wat je gewoon bent.

Trainse en groet,

Aart Vierhouten