Terug

Dag 55: Fietsen voor je ontbijt

Ben je gaan fietsen, óók omdat je wat gewicht wilde verliezen? Dat is natuurlijk mooi. Wielrennen kan ervoor zorgen dat je vanzelf wat kilo's kwijt raakt. De Groene-zone trainingen zijn hierbij van groots belang!

Maar soms gaat het niet vanzelf, of hard genoeg naar je zin...

Val jij maar niet af? Of wil je dit proces versnellen? Ga dan eens een rondje fietsen in de Groen-zone vóór je ontbijt. Om te zien of je lichaam de brandstoffen slim gebruikt. Je kan namelijk makkelijk een rondje fietsen voor je ontbijt, want energiezuinige vetten heb je genoeg. Door nuchter te gaan fietsen stimuleer en prikkel je de vetverbrandingsmotor maximaal!

Er is echter 1 GROOT gevaar; Sta je na tien kilometer echter trillend van de honger langs de kant van de weg, dan fiets je met te hoge hartslagen. Je rijdt NIET meer in de Groene-zone maar eerder dik Oranje. Train NOOIT nuchter langer dan 2 uur en hogere hartslag dan je Groen-zone!!!  Want dan ga je namelijk voorbij aan het doel, sterker nog, je gaat 80% koolhydraten verbranden met als gevolg dat je VEEL meer eet na afloop dan nodig is.  Nieuwsgierig of dit helpt bij jou? Check het zelf en ga deze week je Groene-zone training eens uitvoeren voor je ontbijt. Nuttig erna je ontbijt in de zelfde hoeveelheid wat je gewoon bent.

Tip als ontbijt: 4 scheppen havermout met schep rozijnen in pannetje opwarmen met rijstmelk, heel langzaam warm laten worden en regelmatig even roeren. Je kan ook Soja of havermelk gebruiken, dat is voor iedereen verschillend, kies wat jij lekker vindt of goed bij voelt.  *Zelf kan ik bijvoorbeeld niet tegen yoghurt voor een zware training of lange tocht, hier wordt ik dan namelijk een keer of tien tijdens de rit of training aan herinnerd ;)

Trainse en groet,

Aart Vierhouten