Terug

Dag 50: Halverwege

Gefeliciteerd.

Je bent al op de helft dat is 50/50

Als het goed is geeft de weegschaal inmiddels al wat minder aan, dat komt omdat je al lekker in de weer bent geweest met 'vogels kijken’ en nu ook je vetvoorraden als brandstof gebruikt.

Je koolhydraat systeem krijgt meer rust en wordt pas aangesproken wanneer het ook écht nodig is. Deze afwisseling van brandstofverbruik gaat vanaf nu per dag béter en béter functioneren. Dit ga je zeker ook merken in je eetgedrag. De behoefte om de hele dag door suikers te eten is er enkel nog als je met hoge hartslagen hebt getraind. Maar ook niet meer de gehele dag.

Wanneer je ook met je maaltijden nog een beetje rekening houdt, door tijdens de lunch koolhydraatarm te eten; met een groot bord vol salade, tomaatjes, lente uitje en een gekookt eitje of een stukje gerookte kip of kalkoenfilets erbij versterk je dit effect ook nog eens :) Bij de profs wordt ook veelvuldig vis gebruikt als toevoeging aan je salade, een blikje Tonijn met peper en zout erbij en de eiwitten en Omega 3's geven je de nodige voedingsstoffen voor het herstel van je spieren.

Extra voordeel; de salade en andere rauwe groenten 'vullen' goed, rauw voedsel kost je maag/darmstelsel gewoonweg meer tijd om te verteren en je lichaam is dus even bezig voordat het bladgroen is verteerd en je nieuwe 'trek' gevoelens krijgt. Dit is ook gelijk de reden waarom je vóór dat je een inspanning gaat doen nooit rauw voedsel eet! 

Na een goede Salade lunch staat voor je er erg in hebt(3à4 uur) het diner op het programma ;)

Succes met de volgende helft!

Groet,

Aart Vierhouten