Terug

Dag 21: Intensief

De eerste drie weken zitten erop.

Wat nu sowieso goed moet gaan is:

  1. Ademhalingsoefening in rust
  2. Vogels kijken op de fiets
  3. Op je zadel zitten zonder pijn :)

Als je over deze drie punten nog twijfels hebt, stel dan je vraag via de mail: aart@aartvierhouten.nl

Komende week ga je ook één keer intensief aan de slag. Het is goed om naast 'vogels kijken' je lichaam af en toe eens flink te prikkelen. Je gaat zo ook leren met de inhoudt van je koolhydraten tank om te gaan. Oftewel je gaat merken dat deze tank echt leeg raakt wanneer je met hoge hartslagen fietst, je merkt dit echt doordat je echt trek krijgt om te gaan eten op de fiets.

Andere voordelen van intervallen is naast dat het je conditie opbouwt, zorgt voor meer concentratie en focus aangevuld daarbij met een goed humeur.

De intensieve training kan je op twee manieren uitvoeren; alleen of met een groepje fietsvrienden. Met anderen is het soms wat makkelijker om écht diep te gaan. Dit kan natuurlijk ook tijdens een fiets event, zodat je kan aanhaken bij fietsers die je passeren en net iets te hard voor je rijden... *Voor nu, in de coronatijd is het rijden in groepjes even niet aan de orde, hopelijk komt de tijd weer snel terug dat we samen op pad gaan. Met de 'korte focus' techniek kan je prima deze oefening alleen uitvoeren.

Na deze week komt de intensieve training vaker terug in je schema. Schrijf op of sla digitaal op (Strava) hoe het ging en wat de tijd en afstand is van de training, dan kun je over drie weken eens gaan vergelijken of je makkelijker, sneller, verder bent gekomen dit keer.

Succes,

Aart Vierhouten

Aart Vierhouten gaat diep