Terug

Dag 21: Intensief

De eerste drie weken zitten erop.

Wat nu sowieso goed moet gaan is:

  1. Ademhalingsoefening in rust
  2. Vogels kijken op de fiets :)

Als je over deze twee punten nog twijfels hebt, stel dan je vraag via de mail: aart@aartvierhouten.nl

Vanaf nu gaan de trainingen per week bij grote regelmaat van zone wisselen. Komende week ga je ook de Rode en Oranje¬† zone verkennen. Na verloop van tijd ga je ervaren dat je kracht uithouding sterker wordt door deze trainingen. Het is dus goed om naast ‚Äėvogels kijken‚Äô je lichaam af en toe flink te prikkelen. Je gaat zo ook met de inhoudt van je koolhydraten tank leren omgaan. Oftewel je gaat merken dat deze ook echt leeg raakt wanneer je met hoge hartslagen fietst. De verhouding vet versus koolhydraten¬†verbranding is nu volledig omgedraaid naar 10 % - 90 %.

Andere voordelen van intensieve trainingen is naast dat het je conditie opbouwt, ook zorgt voor meer concentratie en een goed humeur.

De intensieve training kan je prima alleen doen. Maar met je fietsvriend elkaar uitdagen helpt dan gaat het je soms net even beter af. Met anderen erbij is het toch wat makkelijker om écht diep te gaan. * Natuurlijk gaat dit nu even niet even makkelijk in deze 'corona' tijd en moet je soms echt alleen op pad. Het helpt als je een vast rondje maakt waar je deze trainingen uitvoert. Na deze week komt de intensieve Rode(intensief) en Oranje (intensieveduur uithouding) trainingen iedere 2 weken terug. Schrijf het op of sla het op, met Strava bijvoorbeeld, hoe het ging en wat de tijd en afstand is geweest in de zone, dan kun je over enkele weken gaan vergelijken en zien je waar je vandaan komt.

Succes,

Aart

Aart Vierhouten gaat diep